برگزاری رویداد سرمایه گذاری ایده های فناورانه در زمینه تولید و فرآوری برنج و محصولات دانش بنیان مرتبط به میزبانی دانشگاه گیلان

05 02 2023
کد خبر : 3949540
تعداد بازدید : 1012

رویداد سرمایه گذاری ایده های فناورانه در زمینه تولید و فرآوری برنج و محصولات دانش بنیان مرتبط با مشارکت سازمانهای دولتی استان گیلان و شرکتهای خصوصی برجسته در زمینه با تولید محصولات و فراورده های برنج روز چهارشنبه 5 بهمن 1401 از ساعت 10 تا 14 در محل مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار گردید. هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی و حمایت از طرحهای فناورانه و کاربردی در راستای برطرف سازی نیازهای مهم در حوزه تولید برنج و ارتقاء روشهای تولید و فرآوری این محصول استراتژیک در استان گیلان بود. محورهای برگزاری رویداد شامل صنعت بذر، تولید محصول سالم، صنایع بسته بندی پیشرفته، کشاورزی دقیق و هوشمند در زمینه فناوری های کاشت، داشت و برداشت، فناوری های پس از برداشت، روشهای کاهش ضایعات در تولید و فراوری، فناوری اطلاعات و اپلیکیشنها در بخشهای آموزش و ترویج، تجارت، بازاریابی و فروش بود. در نتیجه فراخوان عمومی، 24 طرح برای شرکت در این رویداد ارسال شدند که پس از بررسی و ارزیابی توسط کمیته فنی و تخصصی رویداد، تعداد 12 طرح در دو بخش الف) ماشینها و تجهیزات و ب) محصولات و فرآورده ها برای ارائه در رویداد انتخاب شدند. با عنایت به ارائه 12 طرح منتخب در روز برگزاری رویداد با حضور مجریان طرحها و نمایندگان سازمانهای حامی و مشارکت کننده، موارد زیر منتج و صورتجلسه گردید:

1. در نتیجه ارائه طرحهای منتخب در روز برگزاری رویداد با حضور صاحبان طرحهای فناورانه، چهار طرح زیر به ترتیب به عنوان طرحهای برگزیده رویداد معرفی شدند و به صاحبان این طرحها با اهداء جوایز نقدی و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد:

  • سامانه ارزیابی خصوصیات کیفی ظاهری برنج (دکتر سید حسین پیمان – دکتر عادل بخشی­پور)
  • استفاده از ریز جلبک های(میکروجلبک) به گزینه شده در فرآیند تولید برنج بعنوان مکمل و جایگیزنی تدریجی با کودهای شیمیایی (حمید دنیایی)
  • تولید نوشیدنی تخمیری غیر الکلی پست بیوتیک بر پایه سبوس برنج و کنسانتره های میوه ای با استفاده از میکس استارتر سلولزی – بیوفیلمی (علی باباپور، دکتر امیر پورفرزاد)
  • دستگاه خشک کن شلتوک برنج به روش نیوماتیک فشارمنفی (محمدرضا عابدینی، حسن اخوان)    

2. سه طرح ارائه شده در رویداد به شرح زیر موفق به جلب نظر موافق یکی شرکتهای خصوصی حاضر در رویداد (شرکت صنایع غذایی گیلتاز) جهت انعقاد تفاهمنامه تجاری سازی شدند و مقرر شد تفاهمنامه سرمایه گذاری فی مابین صاحبان فناوری و سرمایه گذار برای این طرحها با نظارت دانشگاه گیلان تا تاریخ 30/11/1401 منعقد گردد:

  • سامانه ارزیابی خصوصیات کیفی ظاهری برنج (دکتر سید حسین پیمان – دکتر عادل بخشی­پور)
  • تولید نوشیدنی تخمیری غیر الکلی پست بیوتیک بر پایه سبوس برنج و کنسانتره های میوه ای با استفاده از میکس استارتر سلولزی – بیوفیلمی (علی باباپور ،دکتر امیر پورفرزاد)
  • تولید سرکه برنج (دکتر رضا کریمی)

3. از طرحهای مطرح شده در این رویداد، سه طرح زیر موفق به کسب حمایت مرکز رشد مشترک دانشگاه گیلان و پارک علم و فناوری گیلان در قالب استقرار بعنوان هسته فناور بدون نیاز به انجام فرایند داوری مقدماتی شدند:

  • سامانه ارزیابی خصوصیات کیفی ظاهری برنج (دکتر سید حسین پیمان – دکتر عادل بخشی­پور)
  • دستگاه عقیم ساز تخم و لارو شپشک برنج (محدثه رمضانی املشی، عباس رنجی، عادل رنجی)
  • دستگاه خشک­کن شلتوک جهت استفاده در برداشت مستقیم برنج توسط کمباین (دکتر فاطمه رحیمی اجدادی، دکتر حسین پیمان، مهندس عادل احمدی آرا)

4. با اعلام ریاست محترم موسسه تحقیقات برنج دو طرح ارائه شده در این رویداد جهت حمایت مالی در قالب پروژه های تحقیقاتی این موسسه برگزیده شدند:

  • دستگاه عقیم ساز تخم و لارو شپشک برنج (محدثه رمضانی املشی، عباس رنجی، عادل رنجی)
  • ماله ارتعاشی زمینهای شالیزاری جهت استفاده در مرحله آب تخت (دکتر فاطمه رحیمی اجدادی، مهندس عادل احمدی آرا)

5. با اعلام موافقت سازمانهای حامی رویداد، مقرر گردید مبلغ 400 میلیون ریال با مشارکت سازمانهای حامی جهت اهداء جوایز نقدی به ایده های برگزیده رویداد پرداخت شود.  

 

برای مشاهده‌ی تصاویر این رویداد می‌توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لینک تصاویر رویداد


دسته بندی :
رویدادها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب